Bara egentligen massa bullshit.

Jag läste just en galen artikel på aftonbladets hemsida. Händelsen utspelar sig i Kenya och där greps häromdagen ett gay par för att de vill gifta sig. Eller först så misshandlades dem av en arg folkmassa sen grep polisen dem, nu ska de undersökas av läkare innan de kan anklagas att vara homosexuella.

Detta tycker jag är helt sjukt. Jag har ingenting emot homosexuella och bisexuella människor. Jag ser dem helst inte stå och hångla framför mig på gatan eller i butikerna men i allmänhet tycker jag dem är väldigt söta. Jag är väldigt glad för att personer som hamnade på "fel" kärleks stig kan hitta kärlek ändå. Jag kan inte förstå att folk fortfarande motsätter sig homosexualitet och utvärderar den som i Kenya, som en sjukdom! Folk ska få vara kära, lyckliga och må bra oavsett vilket kön de är attraherade av. Detta kom dock inte som en nyhet för mig då jag umgåtts väldigt mycket med en viss person som är väldigt anti hela gay kulturen. Jag ska inte namedroppa så fråga inte. Någonting jag tycker ska disskuteras dock är adoption. Självklart har alla människor rätt till att kunna få barn, men har inte alla barn rätt till att få en mamma och en pappa? Jag motsätter mig inte adoption men jag skulle vilja se en lösning på det problemet att de får två av samma kön som föräldrar. Barnet kommer ha svårt att hantera genus eller så har jag stenfel och det går hur smärtfritt som helst. Jag borde dock inte uttrycka mig om denna saken egentligen då jag inte känner någon som har homosexuella föräldrar.

Hursomhelst var vi ute igår och dansade. Halva klassen drog på sig partyklackarna och vi begav oss till Malmö och Hipp. Hipp var en stor besvikelse då jag hört mycket bra om detta ställe. Men sen så släppte de in oss för sent, lurade med billiga drinkar som inte exsisterade och alldeles för få toaletter. Men Eddie var där, ni vet han gulleponken som var med i Idol? Han sjöng några gamla dängor, men han var helt outstanding när han sjöng en MJ låt. Varenda hårstrå på kroppen ställde sig upp.

Och den största nyheten. Jag har inte inhandlat några ciggaretter på över en vecka utan håller mig till dem vedervärdiga tuggummina som är ersättning. Jag rökte dock igår, men på fest har jag tillåtit mig själv att göra detta. All heder åt mig!

Julia, moi och Emma. Yes jag är brunhårig igen.


Kommentarer
Postat av: molly

jag förstår problematiken kring adoption osv men vad är viktigast? att barnet får en förälder av vardera kön när alternativet är en uppväxt som föräldralösa eller krig, misär och fattigdom.

Faan att du skulle gå och bli rökfri, nu känner jag mig som en dålig människa.

2010-02-16 @ 13:09:54
URL: http://carnestedtljungberg.blogg.se/
Postat av: My

Trevligt att du skriver igen! Det är verkligen tydligt att du har hittat inspirationen. Helt plötsligt fanns det både mening och substans i inläggen. Me like :)

2010-02-17 @ 14:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0