Äntligen!

Äntligenäntligen snöar det på RIKTIGT i Skiuåne! Stora flingor dalar ner, hoppas på att det snöar fortare så det blir ett lager därute så man kan slänga på sig overallen o göra snöänglar. Oj nu drömde jag mig visst bort där. Overall slutade jag använda för ganska många år sedan men idag vill jag ha en jättemycket. Med en snygg pälsmössa för att se någorlunda sofistikerad ut. Tänk om vi kan ha snö här hela veckan och helgen, vore underbart. Får brodda cykeldäcken sen bara för ikväll är det den mytomspunda julhoppningen på Flyigne. Jag har lovat hipplogerna att hejja på dem när de är utklädda till Ronny & Ragge. Tydligen ska några på gymnasiet också vara det och hippologerna jag bor med förbarmar sig över detta. Jag kände att det är bäst att hejja på dem. De vet ju trots allt vart jag bor. ;)

Klippte mig idag också, blev superduper. Måste färga det nu igen bara för att när de klippte upp det baktill dök en snygg brun fläck upp. Blir till att färga någon av de närmsta dagarna. Nu ska jag bara njuta av doften av rent och nyfriserat hår. Och plånboken njuter den med. En elevklippning på populära Skult går inte på mer än 99 riksdaler. Måste säga att det var mysigt att sitta där tillsammans med gott kaffe (de bjuder på sånt där) tillsammans med 3 goda vänner.
Over and out lovers!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad härligt med snö där nere. Vi har också fått snö idag, nu har det nog kommit upp emot 2 dm. Det är så vackert. Puss o kram

2009-12-15 @ 18:39:04
Postat av: Steffi

Jätte skönt! Men det slaskar sig mest just nu tyvärr. Jag vill ha massor av lager men det är för mycke begärt tydligen ;) Puss

2009-12-16 @ 00:07:45
URL: http://stephaniejahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0